გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
გიორგი ლეონიძე ,, ვეფხისტყაოსანს’
|
საგანი პედაგოგი
|
ქართული/ციური ქავჯარაძე
|
სწავლების საფეხური /კლასი
|
დაწყებითი საფეხური/მეექვსე კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
15 მოსწავლე/განსაკუთრებული საჭიროების მოსწავლე არ მყავს.
|
გაკვეთილის აქტუალობა
|
· გაიზიარონ წარსული, გაიხსენონ შოთა რუსთაველის ,,ვეფხისტყაოსანი’’, დაწერის დრო, ეპოქის ისტორია.
· ისაუბრონ გიორგი ლეონიძის ლექსის მთავარ სათქმელზე, ლექსის მხატვრულ ღირებულებებზე.
|
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
|
ქართ.VI. 2.5.მოსწავლეს აქვს მხატვრული ტექსტის გააზრებისათვის არსებითი მნიშვნელობის მქონე დეტალების შეფასების უნარი.
ქართული VI. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების წაკითხვა, გაგება-გაანალიზება.
|
წინარე ცოდნა
|
· მოსწავლეები იცნობენ გიორგი ლეონიძის ბიოგრაფიას, წაკითხული აქვთ მოთხრობები, ლექსები.
· იციან შოთა რუსთაველი და ,,ვეფხისტყაოსანი’’.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
· მოსწავლეთა მიერ ლექსის გამომეტყველებით კითხვა.
· დამოუკიდებელი აზროვნების ჩვევების განმტკიცება, ინდივიდუალური, წყვილური და ჯგუფური მუშაობა და გაკვეთილში ჩართულობა.
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
|
სასწავლო სახელმძღვანელო, შოთა რუსთაველის პორტრეტი, გიორგი ლეონიძის სურათები, ვეფხისტყაოსნის გამოცემები, ნაბეჭდი წიგნების ილუსტრაციები.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
|
1. მისალმება. დასწრებადობის აღრიცხვა, კლასის ორგანიზება. 2 წთ.
გაკვეთილის A ფაზა- გამოწვევა
აქტივობა 1.- კითხვებზე პასუხის გაცემა _ 8 წთ.
ა. რა იცით შოთა რუსთაველის პიროვნების ეპოქის შესახებ?
ბ. თქვენი აზრით, რას ნიშნავს ვეფხისტყაოსნის პოპულარობა?
გ. რატომ მიუძღვნა გიორგი ლეონიძემ ლექსი ,,ვეფხისტყაოსანს’’?
დ.რა შეგიძლიათ თქვათ გიორგი ლეონიძის შესახებ?
გაკვეთილის ფაზა B _ ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 2. ელექტრონული პრეზენტაციის ჩვენება _ 2 წთ.
აქტივობა 3. ახალი მასალის გამომეტყველებით კითხვა. _ 10 წთ.
ლექსი ,,ვეფხისტყაოსანს’’, მუშაობა ტექსტის ანალიზზე.
გაკვეთილის ფაზა C _ რეფლექსია
აქტივობა 3. ლექსის განმეორებით კითხვა _ 10 წთ.
დავალება 1. დაძებნეთ ის სიტყვები და ფრაზები, რომლებიც გიქმნიან კარგ განწყობას. მაგალითებს ტექსტიდან დაასახელებენ.
;ხელში აგიღებ...გაკოცებ,
კიდევ ჩაგკოცნი ...
წიგნი კი არა--ჟრჟოლა ხარ,
ჩამოქაფული ჩანჩქერის---‘
ყურადღება გამახვილდება აფორიზმზე;
‘სჯობს სიცოცხლესა ნაძრახსა სიკვდილი
სახელოვანი’
დავალება-მუშაობა ჯგუფებში
მხატვრული ხერხების მაგალითების დაძებნა.
აქტივობა -4 ჯგუფები აკეთებენ პრეზენტაციას 10 წთ.
(ეპითეტები, შედარებები, გაპიროვნება)
აქტივობა 5. შეფასება (განმსაზღვრელი, ზეპირი) 3 წთ
საშინაო დავალება - ლექსი ზეპირად 2 წთ.
წერითი დავალება--აფორიზმის გაშინაარსება.
,,სჯობს სიცოცხლესა ნაძრახსა, სიკვდილი სახელოვანი’’.
|
No comments:
Post a Comment